Besökare

fredag 27 juli 2012

Lapptäcke igen

Jag gjorde 2 såna här....ett var till barnbarnen ...minns inte men det är nog 6 år sen.
 
 Tidigare har jag skurit ner resterande tyger till rutor 8x8 centimeter....idag börja jag sy ihop dem
Delar av tygerna
Detta är en bild på mönstret jag jobba efter
...det fanns med i Allers 1999
att jag gör det i rosa igen är ju  för att jag hade bitar färdigt
Teo vill nog inte ha rosa så det får bli ett annat senare kanske.....kan ju göra större rutor så går det snabbare.

Ha en fin helg // Inga





13 kommentarer:

onkis sa...

Va duktig du är,
minns att min mamma sydde lapptcken när vi va yngre.
Tycker det är snyggt.
Kram!

Majsan sa...

Men såå fint, oj vad du är duktig på att sylapptäcken, blir ju såå superfina :)

KRAM MAJSAN

Åsa sa...

Å så snyggt! Kul m lapptäcken, det sydde jag när barnen låg i vagn.

Margareta sa...

Jättefint täcke det som är klart och jag kan se att det nya blir underbart också! Härliga tyger!!
Du kan du!!
Kram!!

TinaStina sa...

Tack för hälsningen i bloggen :)

Jättefina lapptäcken! Minns att jag började på ett för länge sen men det blev liksom inget av det. Jätteimponerad!

Kram!
TinaStina

Åsa/asamia sa...

Tack för att du skriver kommentarer om mina kort, blir sååå glad!

Maria sa...

Ja du kan du, jätte fint täcke så goa färger. De är så roligt med OS har blivit mycket av den varan nu när jag ändå inte kan va ute å gå eller göra så mycke inne heller för den delen. Fasen va de har värkt men hoppas de snart ger sig.
Ha en fin dag/kramizar

Lena sa...

vilka fina lapptäcken du gör :)

Iffa ...... sa...

Jisses vilket arbete!
Men supersnyggt!!!!

Tack för tipset om skrivare, ska kolla på den.
Jag har köpt glaskulor från pysselmyran så kolla in den sidan!
Kram Iffa

Fina Fröken Söt sa...

Vilka fina tyger och vad duktig du är!

Åsa/asamia sa...

Kikar in och lämnar dig en Kram ;)
Hoppas allt är bra.

onkis sa...

Kul att du gillade min tavla med Valle på.
Han är en dvärgpudel och är idag 11v och världens goaste så klart :)
Kram!12 liktoac

Maria sa...

Hejsan
Hoppas du har njutit av de fina vädret som varit några dagar, härligt.
Önskar dig en skön helg/kramen